Kollektivets nya projektledare

Välkomna hem till Kollektivet!

På fredag slår Kollektivet upp portarna för årets premiärkväll. Alla förköpsbiljetter är redan slut och besökare kan förvänta sig en minnesvärd kväll. Festkonceptets nya projektledare ser glatt fram emot kvällen och hela året tillsammans med Kollektivet.

Kollektivet är ett festkoncept hålls ungefär två gånger i månaden på Pablo’s, med olika teman varje gång. Sigrid Green Salomonson och Li Persson som studerar Marketing Management på JIBS har nu tagit över som projektledare för det populära festkonceptet.

– Vi tänkte att det kunde vara en kul grej att göra tillsammans, utöver skolan. Vi vill bidra till studentlivet, och lära oss en massa saker. Varken jag eller Li har gjort något sånt här förut, så det ska bli roligt, berättar Sigrid.

– På fredag har vi premiär och nästan alla biljetter tog slut redan förra fredagen, ofta brukar de ta slut bara dagen innan, fortsätter Li glatt. Nu har vi fått printa upp extrabiljetter, så det är kul!

De är båda överens om att Kollektivet är ett fantastiskt projekt att jobba med. I och med att konceptet redan är etablerat i Jönköping är det lättare att sprida budskapet om nypremiären.

– Kollektivet vill ha det mer som en hemmafest och inte som att man går ut på nattklubb, förklarar Li. Det ska vara familjärt när man kommer ett kompisgäng och så spelar de mer dängor, istället för house.

– Det är roligt att kunna jobba med ett koncept man verkligen står bakom. Vi tycker båda att det är mycket roligare att gå till ett ställe för att dansa, sjunga och hänga med vänner, istället för att bara stå och hoppa, säger Sigrid leende.

Med olika teman varje kväll blir varje fest unik. Tidigare har det varit Halloween-fest, quiz-kvällar, maskotar, sockervadd, Ladies Night och mycket mera.

– Man ska minnas varje kollo-kväll. Med något speciellt varje gång blir det inte bara en av alla fester. När man ser bilderna ska man tänka ”Just det, det var den kvällen med maskotar, den kommer jag ihåg!”.

På alla fackhögskolor finns engagerade ambassadörer som sprider Kollektivets namn och säljer biljetter. Projektledarna betonar hur roligt det är med ett projekt för alla skolor, där man kan skaffa nya vänner och umgås alla tillsammans. Till skillnad från Akademien skapas inte heller några gränser av färgen på ovven. Dessutom är ju resten av Jönköping också bjudna.

– Vi har också en väldigt bra deal med 2-i-1 biljetter, där man köper en biljett och får ta med sig en dejt, eller en vän, tillägger Li.

De har redan märkt att Kollektivet uppskattas för att det är så unikt. Tanken med konceptet är också att det ska vara mer personligt. I år kommer även Sigrid och Li stå i dörren och välkomna besökare.

– Det ska vara känslan av att de är ”Välkomna hem till oss!”.

Kommentarer

Fler nyheter

Färgglatt på nästa års Spring Inspiration!

Vad händer i veckan? – 47

EN | Mat, skratt och blandade kulturer på Food Safari

pilFood Safari är ett av de absolut mysigaste eventen i Jönköpings studentliv! Du får en chans att lära känna nya människor, äta god mat och uppleva något utöver det vanliga.

EN | Case Competition Electrolux – där kontakter skapas

pilEventet och tävlingen Case Competition, anordnad av JIBS-baserade organisationen Case Academy, besöks på måndag av företaget Electrolux.
Matilda Skogsberg, LOK:s nya ordförande

Säg hej till Matilda Skogsberg, ny ordförande för LOK!

pilLäs om Matildas planer och förhoppningar som ordförande under 2018.

Studenterna som lyfter feministisk kommunikation

pilFeministiska kommunikationsbyrån besöker JU för en lunchföreläsning om sin främsta drivkraft, vikten av att kommunicera feministiskt.

Spring Inspiration går emot ohälsosamma modellideal

pilProjektledarna för 2018-års upplaga av Spring Inspiration berättar om hur arbetet bara har börjat och hur framtiden ser ut för projektet.

Vad vore väl en helg i Köpenhamn….

pilFölj med 32 timmar över bron till ett fantastiskt Köpenhamn fyllt till bredden av pumpor, caféer och shopping!

HR – Inspiration Day

pilPå tisdag går tredje upplagan av HR - Inspiration Day av stapeln, denna gången med temat Employer branding. Följ med för att ta del av inspiration och kanske träffa din framtida arbetsgivare.

E-sporten på bättringsväg med långt kvar

Studenten JKPGs styrelse

Möt Studenten JKPGs styrelse!

pilMed en växande redaktion bakom tidningen, har vi bildat en styrelse. Trevligt att träffas! 

Vad händer i veckan | 44

Vad händer i veckan? | 43

pilKollektivet, Studentrabatter, Klubb Enkelt och Aka såklart! Håll koll på allt som händer i vecka 43.

Män, det är dags att ta ert ansvar.

pil#Metoo. En universell kampanj där kvinnor visar på magnituden av sexuella trakasserier och övergrepp.

90 000 kr samlades in under årets Bröstgala